salt-in-life

Θέμα υγείας / Το αλάτι και η ζωή μας

Το αλάτι είναι στενά συνδεδεμένο με το ελληνικό τραπέζι.

Το αλάτι έχει την ιδιότητα να συντηρεί και να νοστιμεύει τις τροφές μας.

Η αυξημένη ή υπερβολική κατανάλωση αλατιού αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους αιτιολογικούς παράγοντες εμφάνισης αρτηριακής υπέρτασης.

Η υπέρταση αποτελεί ένα ιδιαίτερο πρόβλημα, καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση εγκεφαλικών επεισοδίων, καρδιακής ανεπάρκειας, στεφανιαία νόσου.

Το αλάτι χημικός αποτελείτε 40% από νάτριο & 60% από χλώριο.

Η υψηλή πρόσληψη αλατιού μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο στομάχι σε συνέργεια και με άλλους παράγοντες.

Πολλές τροφές περιέχουν αλάτι οι ίδιες. Έρευνες έχουν δείξει ότι η ποσότητα αλατιού που παίρνουμε από την προσθήκη αλατιού στην διάρκεια του μαγειρέματος, αλλά και στο τραπέζι μας αναλογούν σε ποσοστό 10-15%.

Η μικρότερη ποσότητα αλατιού που χρειάζεται ένας ενήλικας που δεν ιδρώνει είναι : 0,18 – 0,23g ημερησίως.

Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας συστήνει ότι η ημερήσια πρόσληψη αλατιού πρέπει να είναι μικρότερη από 5g. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί με ένα κουταλάκι του γλυκού. Στα παιδιά η ποσότητα είναι μικρότερη.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΝ ΤΡΟΦΩΝ ΣΕ ΝΑΤΡΙΟ;

      • Προσέχουμε τις ετικέτες τον συσκευασμένων προϊόντων,
      • 0,6g νατρίου σε τρόφιμο 100g είναι υψηλό σε νάτριο/αλάτι,
      • 0,12g νατρίου σε τρόφιμο 100g είναι χαμηλό σε νάτριο/αλάτι,
      • Ενδιάμεση τιμή νατρίου σε τρόφιμο 100g είναι μέτριο σε νάτριο/αλάτι,
      • 0,04g νατρίου σε τρόφιμο 100g είναι πολύ χαμηλό σε νάτριο/αλάτι,
      • 0,005gνατρίου σε τρόφιμο 100g θεωρείτε ελεύθερο σε νάτριο/αλάτι,
      • Εμφιαλωμένο νερό που είναι για δίαιτα πτωχή σε (Νa), έχει περιεκτικότητα σε νάτριο μικρότερη από 20mg/Lit νερού.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ ΑΛΑΤΙΟΥ;

      • Δεν προσθέτουμε αλάτι αν δεν δοκιμάσουμε πρώτα το φαγητό,
      • Αντικαταστήστε το αλάτι με μπαχαρικά, ή άλλα αρωματικά,
      • Κατανάλωση φρέσκων ακατέργαστων τροφών,
      • Να διαβάζετε τις ετικέτες των τροφίμων (σε σχέση με την περιεκτικότητα σε νάτριο),
      • Προσεκτική επιλογή στις έτοιμες (σάλτσες, αλλαντικά, τυριά, τουρσιά),
      • Απομάκρυνση της άλμης από κονσερβοποιημένες τροφές,
      • Όταν βράζετε ζυμαρικά ή ρύζι να μην προσθέτουμε αλάτι στο νερό,
      • Μειώσει τις ποσότητας αλατιού που καταναλώνουμε όταν τρώμε έξω π.χ. (εστιατόρια).

 

Επιμέλεια άρθρου: Επιστημονική ομάδα της Care at home